Penis Eğriliği (Peyronie)

Standart olarak yaklaşık 90 derecelik bir açı ile düz durması gereken bir penisin sağa, sola, yukarı veya aşağı doğru eğik bir biçimde durması “Penis Eğriliği” olarak adlandırılır.

Tedavi yöntemleri nelerdir

İlaç Tedavileri: Ağızdan kullanılan ilaçların etkinliklerinin az olduğu görülmektedir. Ağızdan verilen (E vitamini, NSAIDs vb) ya da penise enjeksiyon şeklinde uygulanan (Kollajenaz, Verapamil, IFN vb) ilaç tedavileri mevcuttur.

ESWT (Düşük Yoğunluklu Şok Dalga Tedavisi): Bu uygulama yeni nesil bir tedavi ve kalıcı bir yöntem olarak kabul ediliyor. Anestezi yapılmadan, ağrısız bir işlem olarak ofis şartlarında 20 dakikalık seanslar halinde uygulanır. Şok dalgalarıyla birlikte plak oluşumunu geriletir ve peniste yeni damar oluşumunu sağlayarak sertleşmeyi düzeltir.

Penis Traksiyon Cihazı: Penis boyunda kısalma ve şekil bozuklukları oluşmaması için özellikle akut fazda kullanımı önerilir.

Cerrahi Tedavi: Plikasyon teknikleri aracılığıyla eğriliğin ters tarafına penis üzerine plikasyon dikişleri konularak eğrilik düzeltilir. Daha komplike durumlarda ise penis bölgesinde oluşan plak bölgeleri çıkartılıp onun yerine bacak veya ağız mukozasından alınan yamalar ile (greft) ya da sentetik greft yerleştirilerek düzeltme sağlanabilir. Sertleşme görülmeyen ya da greft materyalleri ile şekil bozukluklarını düzeltme imkanı olmayan durumlarda “Penil Protez” uygulaması gerekmektedir.

Nedenleri nelerdir

Penis Eğriliği (Peyronie) denilen hastalık doğuştan olabilir veya sonradan da ortaya çıkabilir.

Doğuştan Penis Eğriliği: Penisin yapısı içerisinde ereksiyonu sağlayan iki adet süngerimsi dokudan (kavernöz dokular) birinde doğuştan gelişme geriliği bulunduğu zaman peniste ereksiyon esnasında kısa olan kısıma doğru eğrilik ortaya çıkar. Bu rahatsızlığın ise ilaçla tedavisi mümkün değildir, ameliyatla müdahale edilmesi gerekir.

Uygun bir biçimde eğriliğin düzeltilmesi için basit plikasyon teknikleri kullanılarak eğriliğin bulunduğu ters tarafına, penis üzerine plikasyon dikişleri konularak eğrilik düzeltilir.

Doğuştan gelen eğrilik sorunlarının diğer bir sebebi de peygamber sünneti diye bilinen hipospadias veya epispadias olarak adlandırılan idrar deliğinin standart yerinde olmadığı durumlarda görülür. İdrar deliğinin olması gerektiği yere getirilmesi için yapılan ameliyat ile birlikte eğrilik de düzeltilir.

Sonradan Gelişen Penis Eğriliği: İlerleyen yaşlarda peniste gelişebilen şekil bozuklukları ve eğriliklerin sebeplerinden biri de “Peyronie Hastalığı”dır. Bu hastalık peniste sertleşmeye sebep olan süngerimsi dokuların etrafındaki dış bölümün (tunika) yapısında ortaya çıkan değişikliklerle (plak ve skar gelişimi) gelişen karakterize bir bozukluktur. Bu değişiklerle birlikte peniste oluşan sertlik, şekil bozuklukları, ağrı ve zaman içerisinde sertleşme (ereksiyon) sorunları ortaya çıkmaktadır. Hastalığa bağlı olarak gelişen eğrilik ve ağrılı sertleşmeler cinsel ilişkiyi giderek zorlaştırmaktadır.

Genellikle 40 – 70 yaş arasında görülen ve bu yaş grubu aralığındaki erkeklerin yaklaşık olarak %6 kadarını etkileyen bir bozukluk olan peyronie hastalığının tedavisi akut ve kronik dönemlerine göre farklılık gösterebilir.