Erken Boşalma

Üriner İnkontinans olarak adlandırılan idrar kaçırma istemsiz ve kontrol edilemeyecek seviyede bir idrar tutamama durumu olarak bilinir.

Erken Boşalma Nedir?

Erkeklerde en fazla görülen cinsel fonksiyon bozukluğudur ve her 5 erkekten 1’inde görülür. Açıklanacak olursa penisin vajene girmesinden önce veya hemen sonra, kısıtlı cinsel uyarılmayayla bile kişinin iradesi dışında boşalması ve bunun insan üzerinde belirli sıkıntılara yol açmasına diyebiliriz. Erken boşalmayı tanımlayabilecek herhangi bir kesin süre tam olarak tespit edilmese de medikal olarak birçok doktor bunu cinsel birleşmenin gerçekleştiği andan itibaren 1 dakika içinde boşalmayı erken boşalma olarak kabul görmüştür.

Erken Boşalma Nedenleri

Erken boşalmanın kesin olarak bir nedeni tam olarak saptanmamıştır. Fakat birçok zaman altta yatan sebepler mental sıkıntılar veya psikolojik strestir. Örneğin depresyon veya anksiyete gibi. Daha ihtimali düşük nedenler ise fiziksel bir sıkıntı da olabilir. Hormonal problemler, ürolojik hastalıklar, ürogenital hastalıklar veya yaralanma gibi. Uzun süre cinsel aktivite de bulunmayan veya yeni bir partner edinmiş erkeklerde bu durumla daha sık karşılaşılır. Çoğu erkek yaş aldıkça ve cinsel olarak deneyim kazandıkça boşalma süresini uzatmayı kontrol edebilir ve öğrenebilir hale gelmektedir.

Tanı Nasıl Konulur?

Erken boşalma tanısı koyulabilmesi için ilk olarak yapılması gereken hastanın doktorla görüşmesi ve tanı konulabilmesi için detalı sorunla ilgili bilgi aktarımı yapmasıdır. Erken boşalmaya sebebiyet veren alttaki sebepler, hormonal problemler, ürogenital hastalıklar, erektil disfonksiyon gibi fiziksel sorunlarsa bununla ilgili gerekli testler ve araştırmalar yapılır. Müsait hastalarda boşalma süresi hastadan öğrenilebilir. Birçok sorgulama formu ile hastanın şikayetleri daha objektif saptanabilir.

Erken Boşalma Tedavisi

Erken boşalmaya farklı bir hastalık sebebiyet veriyorsa (Kronik prostat ihtihabı ya da hipotiroidi gibi) bu sorunun tedavi edilmesi etken boşalma rahatsızlığı üzerinde pozitif etkiye sebep olacaktır.

Davranışsal ve Bilişsel Tedaviler: En fazla kullanılan davranışsal yöntemler arasında dur – başla” tekniği ile “sıkma” metotudur. Bu manevralar penis uyarılmasının azaltılmasını ve bundan ötürü boşalma süresinin uzamasını sağlamaya çalışılmaktadır. Sıkma metodu, ilişki esnasında boşalma hissi geldiğinde ilişki kesilerek, penis uç kısmının boşalma hissi geçene kadar sıkılması ve bu nedenle boşalmanın ertelenmesidir.

Yine cinsel ilişki yaşanmadan önce mastürbasyon yaparak boşalma süresini uzatmaya çalışmak birçok genç erkeklerin uyguladığı bir çözümdür. Mastürbasyondan sonra penisin hassaslığının azalması, toparlanma döneminin ardından boşalmanın daha geç olmasına sebebiyet vermektedir.

Egzersiz ve Spor: Pelvik taban kaslarını harakete geçiren Kegel egzersizleri, erken boşalmanın tedavisinde başvurulan bir seçenektir. Cinsel ilişki esnasında kişi boşalacağını anladığı an, bu bölgedeki kaslarını sıkarak mesane boynundaki kas yapısının da kasılmasını sağlayarak boşalmayı kontrol edebilir.

Lokal Anestezik Krem ve Jeller: Topikal ajanlar olarak açıklanan lokal anestezik krem ve jeller sayesinde erken boşalma önlenebilir. Bu ilaçların en mühim avantajı sistemik yan etkilerinin bulunmamasıdır. Bu durumda ise topikal ajanlar kadın ve erkekte ilişkiden alınan hazzı ve orgazm hissini aza indirgeyebilmektedir.

İlaç Tedavisi: Oral yolla alınan ilaçlar erken boşalmanın tedavisinde en fazla tercih edilen yöntemlerden birisir. SSRI grubu antidepresan ilaçlar bu sebeple kullanılmaktadır. Fakat her gün alındığı için ve sistemik belli sayıda yan etkilerinin olduğundan dolayı insanların tercih etmelerinin sayısını azatlmaktadır. Aynı tür ilaçların yeni bir formu olan dapoksetin etken maddeli ilaç sadece ilişkiden önde (ilişkiden 1-3 saat önce) kullanılmaktadır. Her gün kullanımı gerekmediği için ve sistemik yan etkileri olmadığı için bu ilaçla hastalar tedavilerinde daha mutlu olmaktadır.

Penis Başına Dolgu Uygulaması

Hyaluronik asit içerikli dermal dolgu maddeleri penis başına enjekte edilerek penisin aşırı duyarlılığını azaltır ve dolayısıyla boşalma süresini uzatmaktadır. Enjeksiyon işlemi ivedi bir şekilde etki etmekte, 1 yıl içerisinde de etkisini kaybetmektedir. İşlem istenildiği sayıda tekrar tekrar yapılabilmektedir. İşlem lokal anestezi altında yapılır ve neredeyse 10 dakika gibi bir sürede gerçekleşir. Kişi işlem sonrası rutin yaşantısına devam edebilir.